top of page

Miksi Mättö Media on olemassa ja mikä tekee meistä erityisen yrityksen?

Mättö Media on Alex Fräntin ja Jenni Niemiahon perustama yritys. Jennillä on mediatuottajan paperit toisessa kädessä ja kauppatieteen maisterin paperit toisessa käpälässä. Alexilta löytyy elokuvatuottajan paperit oikeasta kädestä ja leikkaajan paperit vasemmasta.


Meitä kumpaakin kiehtoo luovuuden ja kaupallisuuden yhdistäminen.

Yrityksemme ensimmäiset tuotannot olivat dokumenttielokuvia, jotka voitaisiin luokitella enemmänkin sinne luovuuden kategoriaan kuin kaupalliseen.

Päädyimme kuitenkin itse levittämään ja myymään dokumenttielokuviamme kansainvälisille TV-kanaville.

Siinä ajatus kirkastui luovuuden ja kaupallisuuden yhdistämisestä.

Dokumenttielokuvien kaupallinen potentiaali kotimaassamme on pieni, mutta astumalla gloobaaleille markkinoille se kasvaa silmissä.


Mitattava videomarkkinointi


Dokumenttielokuvien tuottamisesta siirryimme melko pian videotuotantojen pariin.

Kun aloitimme kaupallisten videotuotantojen tekemisen niin aluksi teimme vain mahdollisimman hyvää kuvaa, laadukasta ääntä ja hienoja videoita. Jossain kohtaa huomasimme, että hienot videot eivät oikeastaan riitä meille.

Emme tienneet mitä asiakkaamme hienoilla videoilla tekevät, katsooko niitä kukaan?

Aloimme tutkimaan videomarkkinointia syvemmin ja löysimme mitattavan videomarkkinoinnin maailman.


Pääsimme toteuttamaan maksetun mainonnan kampanjoita asiakkaillemme ja näimme oikeasti siihen putkeen mihin hienot videot päätyvät. Saimme oppia videomarkkinoinnin analyysistä ja kampanjoiden optimoimisesta.


Mitattava videomarkkinointi on muuttanut ajatuksiamme sen suhteen millaisia videoita yrityksille pitäisi tehdä. Ja tähän ei tietenkään ole mitään yksinkertaista vastausta, vaan vaihtelevia trendejä, kulutustottumuksia sekä yrityskohtaista dataa siitä mikä toimii ja mikä ei.


Videontekijä tarvitsee dataa


Videotuotantoyhtiölle on tärkeää saada tietää videon tilaajasta seuraavat asiat:


1) Mikä on videokampanjan tärkein KPI? Haluatteko konversiota, klikkauksia vai jotain muuta?

2) Millaiset mainokset (olivatpa sitten kuvia tai videoita) ovat aiemmin performoineet teillä parhaiten?

3) Jos kyseessä on puhdas brändimainonta niin haluaisimme kuulla brändinne syvemmästä olemuksesta lisää.

4) Onko kyseessä maksetun mainonnan kampanja vai jokin muu jakelu?

5) Mihin videoilla pyritään?


Jos saamme vastauksen edeltäviin kysymyksiin niin pystymme tarjoamaan teille luovuutta, joka performoi kaupallisessa tarkoituksessa ylittäen kaikki odotuksenne.


Ota yhteyttä, jos sinä etsit performoivaa luovuutta.

Alex@mattomedia.fi / 0400 829 186








Comentarios


bottom of page