top of page

Miten brändimainontaa mitataan?

Brändi on koko liiketoiminnan ydin. Tuotteiden ja palveluiden takana on aina missio, arvot, visio ja strategia. Brändimainonnalla kirkastetaan ja tuodaan esiin edellämainittuja. Onnistuneella brändimainonnalla voidaan muuttaa ja hallita mielikuvaa koko yrityksestä.


Millä mitataan brändimainonnan vaikutuksia?


Lähtötilanne

Kannattaa kysyä omilta asiakkailta millainen mielikuva heillä on brändistäsi. Kysy myös omien asiakkaittesi ulkopuolelta, jos mahdollista. Kun saat tuloksia asiakaskyselyn ja/tai laajemman markkinatutkimuksen kautta mieti vastaako mielikuva brändistäsi sitä mitä haluat sen olevan. Voimme itse valita millaisen brändimielikuvan haluamme rakentaa.


Tavoite brändimainonnan kampanjalle

Määrittele mitä tavoittelet kampanjoillasi. Muutatko mielikuvaa brändistäsi? Boostaatko olemassa olevaa mielikuvaa ja haluat lisää liikennettä sivustolle? Liidejä? Seuraajia? Haluatko olla arvojohtaja alallasi? Jaatko tietoa tai tietoisuutta? Haluatko lisää sitoutumisia julkaisuillesi? Päätä haluttu lopputulema.


Tavoite edellä kohti sisältöjä

Millä alustoilla brändimainonnan kampanjaasi jaetaan ja kenelle? Instagram, Facebook, Google, Youtube, LinkedIN, TV, TikTok vai blogit? Kun tiedät tavoitteen ja kanavat, joissa kampanjoit voit viedä briiffin sisällöntuottajille ja me autamme sinua luomaan oikeanlaista sisältöä eri kanaviin ja kohdistamaan mainontaa eri alustoilla.


Mittaus

Onnistunut kampanja lunastaa tavoitteet.

Jotta sisältösi voisi levitä mahdollisimman laajasti kohderyhmällesi on sitä luultavasti boostattava maksetulla mainonnalla eteenpäin. Kehotamme tekemään samasta lähtömateriaalista useita eri versioita, joita voidaan kokeilla eri kanavissa. A/B testauksen avulla näet mainoskampanjoista mitkä sisällöt purevat parhaiten yleisöön.

Kun tiedät tavoitteesi niin valitse kolme tärkeintä KPI:tä, joilla mittaat kampanjan onnistumista. Me autamme sinua sisällöntuotannon lisäksi luomaan kampanjallesi strategiset tavoitteet ja mittaamisen niiden ympärille.


Bisneksessä se voittaa, jolla on eniten resursseja markkinoida omaa tuotettaan / toimintaansa.





bottom of page